מסלול מערת עלמה: 3-4 שעות

תחילה נרד לנחל דישון התחתון, בעונת הגשמים, הנחל זורם ועולה על גדותיו וכך גם עולה רמת האתגר של הטיול, ניסע בתוך קניון עמוק, עם מצוקים אין סופיים, ברוב המקרים נפגוש חיות בר, בעיקר נשרים וצבאים. נעבור דרך "שטח מאה" לכיוון בית כנסת "מרות".

הסיור בבית כנסת "מרות" הינו יפה ומיוחד ולרוב אנשים אינם מגיעים אליו באופן פרטי, מומלץ!!! שם נעצור להפסקה קלה. משם נמשיך לסיור בעתיקות בית הכנסת מרות, אשר החל להיבנות במאה ה-4, והושלם במאה ה-7. חזית הבניין הייתה בדרום והיא קושטה באבנים מעוטרות. קירות הבניין היו מטויחים בטיח צבוע בצבע אדום. בחפירות בית הכסת התגלתה רצפת פסיפס ובה תיאור של לוחם צעיר וסביבו חרב,  קסדת נחושת ומגן, המזכיר את תיאורו של דוד בן ישי ועימו כלי הנשק שלקח מגוליית הפלישתי . ברצפה רשומה גם הכתובת" יודן בר שמעון מני" – אולי שמו של התורם או של האמן אשר התקין את הרצפה. הפסיפס הוא הראשון שניגלה בבית כנסת בגליל. בזמן ההפסקה בבית הכנסת העתיק המדריכים שלנו יכינו תה צמחים.

נמשיך בדרך לרמת עלמה ונעלה דרך בחורש טבעי של אלונים, אלות, שיחי קידה שעירה הפורחת בצהוב ומפיצה את ריחה למרחוק. נחצה את רמת עלמה ונתנסה בנהיגה בסיבובים חדים ועיקולים מאתגרים.

מערת עלמה נחשבת כמערה העמוקה ביותר בישראל, המערה נוצרה מפעילות משולבת של בלייה קארסטית ושבירה (מכאן הנטיפים, הסדקים והבולדרים), והיא נמצאת על קו שבר גיאולוגי בין רמת דלתון ורמת עלמה, על יובל של נחל חצור. מים שנקווים בעמק ברמת עלמה מחלחלים דרך הקרקע הבזלתית אל שכבות הגיר הנמצאות מתחת, ממיסים את הסלע ויוצרים "בולען" שהוא חלל המסה, אליו נוספה פעילות שבירה טקטונית, וכך נוצרה המערה המדהימה הזו.

זמן הפעילויות שלוש כארבע שעות , תלוי ברמת הנהיגה.

 

תגובות


טיולי טרקטורונים טיולי תומקאר טיולי ריינג'רים ימי גיבוש לקבוצות

כל הזכויות שמורות לטרקטורוני דישון טלפון: 04-6997758 | נבנה על ידי Web Yourself בניית אתרים

 
תפריט
x
תפריט