מסלול "בין הנחלים והעמק": 3-4 שעות

המסלול עצמו מתחיל במושב דישון בנסיעה דרך שדות, מטעי הנשירים והכרמים

נשתלב להר זמר, שם הנסיעה היא בדרך שטח עמוסה אתגרים וחוויות, עליות חדות, ירידות תלולות, שיפועי צד ונסיעה בג'בלאות. בפסגת ההר נעצור לנקודת תצפית על הרי הלבנון נראה את הכפר בליידה, נשקיף על קיבוץ מלכיה, מנרה ויפתח.

נמשיך את דרכנו משם דרך כרמים של ענבים ליין, מטעי תפוחים ואגסים, באזור שטוח ופתוח, שם נוכל לחוות את מהירות ועוצמת הטרקטורון.

במהלך טיול הטרקטורונים נשתלב להר צבי ומשם נרד לנחל דישון התחתון; בעונת הגשמים, הנחל זורם ועולה על גדותיו וכך גם עולה רמת האתגר של הטיול, ניסע בתוך קניון עמוק, עם מצוקים אין סופיים, ברוב המקרים נפגוש חיות בר, בעיקר נשרים וצבאים.

משם נמשיך ונעלה על כביש 90, נחצה אותו לכוון מזרח, ניכנס לעמק החולה ונחצה אותו לרוחבו.

בדרכנו לכוון רמת הגולן נעבור בין מטעי עצי הפקאן ושדות הכותנה שיקיפו אותנו מסביב וממש רגע לפני רמת הגולן, נעשה עצירה למנוחה קלה על גדות נהר הירדן, נוכל להתרחץ בנהר ולהתרענן (בעונה) וצוות ההדרכה יכין תה צמחים חם וקפה שחור עם עוגיות.

לאחר העצירה נתחיל בדרכנו חזרה; ניסע לכיוון מערב, נחלוף על פני קיבוץ חולתה ונעבור דרך המושבה הותיקה והציורית יסוד המעלה. נמשיך ונחצה את הישוב שדה אליעזר, בדרכנו לכיוון הר אליעזר, ומשם נתחיל בטיפוס שטח אתגרי; נטפס אל תוך נחל גרשום, שם מצפה לנו מסלול עם מעברי בולדרים גדולים, שיפועי צד והמון טלטלות. במהלך הטיפוס נשתלב אל הרי נפתלי, נגיע אל מקום המכונה "דישון ב", שם יהיו לנו מקומות פתוחים שבהם ניתן לנסוע מהר יותר. נטפס עד הפסגות ונגיע לקצה הר "קרן נפתלי", שם יחכה לנו נוף עוצר נשימה המשקיף לעבר כל עמק החולה רמת הגולן והחרמון. בנקודה זו נוכל להשקיף על כל תוואי המסלול שביצענו. בעונת העופות הנודדים נוכל לצפות באלפי ציפורים הנוחתות בעמק החולה המתחדש.

מסלול ברמת קושי בינונית עד גבוהה, מאתגר מאוד.

משך הפעילות בטיולי הטרקטורונים בין שלוש עד ארבע שעות, תלוי ברמת הנהיגה.

תגובות


טיולי טרקטורונים טיולי תומקאר טיולי ריינג'רים ימי גיבוש לקבוצות

כל הזכויות שמורות לטרקטורוני דישון טלפון: 04-6997758 | נבנה על ידי Web Yourself בניית אתרים

 
תפריט
x
תפריט